Wednesday, March 23, 2011

MAN JUARA Raja Lawak5..


Man Juara Raja Lawak 5!


21 Mac 2011 - Persoalan siapakah yang bakal menjuarai Raja Lawak musim ke-5 sudah terjawab apabila peserta solo berasal dari Selayang, Man menjuarai Raja Lawak musim ke-5 dalam Gelanggang Raja Lawak Akhir yang telah diadakan di Pusat Konvensyen Shah Alam pada 18 Mac yang lepas. Undian SMS penonton telah meletakkan Man di tangga teratas menewaskan kumpulan R2 dan Balas.

Gelanggang Raja Lawak Akhir telah berlangsung dengan penuh gilang-gemilang bermula dengan Karpet Lawak menampilkan beberapa artis dan pelawak ternama, veteran, bekas-bekas peserta Raja Lawak musim yang lepas dan ramai lagi. Orang ramai juga sama-sama hadir menyaksikan secara langsung hingga ada yang terpaksa menonton di luar kerana dewan sudah penuh.

Dalam pusingan akhir ini, 2 tugasan telah diberikan iaitu "Bebas" dan "Muzikal Komedi". Ternyata prestasi mereka meningkat berbanding minggu-minggu yang lepas terutamanya dalam tugasan "Muzikal Komedi". Lebih menakjubkan apabila Man telah menerima "standing ovation" untuk persembahannya. Kumpulan R2 dan Balas juga telah melakukan persembahan yang baik.

Jumlah peratusan undian selepas ditutup:

1. Man 45%
2. R2 32.5%
3. BALAS 22.6%

Tahniah MAN!

No comments:

Post a Comment